Villkor

Villkor
Vaekst A/S är ett danskt aktiebolag, men produkterna är svenska. Alla produkterna är översatta till svenska och historierna har svenskt tal. Vaekst A/S är momsregistrerat i Sverige med organisationsnummer: 502076-6118. Våra CD-skivor handlas i samarbete med svenska handelsbolaget Jona Trading.
 
Svensk kontaktadress:
Jona Trading
Lovisas Gata 20
218 51 Klagshamn
e-post: gladabarn.se@gmail.com
 
Leverans
Vi ser till att dina varor skickas med Posten senast dagen efter vi har mottagit din order. Vi skickar oftast varorna samma dag, resten är upp till Posten. Leveransen förutsätter dock att Posten håller tiden för dag-till-dag leverans. Ifall det uppstår förseningar hos Posten, kommer motsvarande tid vara förseningen på leveransen. Vaekst kan inte stå till svars för förseningar hos Posten. Vid tillfälle av stora förseningar (åtskilliga dagar) eller deciderat uteblivna leveranser, skickar naturligtvis Vaekst en ny leverans utan kostnad. Kontakta oss om du inte har mottagit din vara inom fyra vardagar efter beställningen.
 
Fel
Vi är inte ofelbara, så det har hänt att vi skickat fel vara. Skulle detta inträffa behåller du den felaktiga varan utan att betala för den, och vi skickar den rätta varan med detsamma.
 
Ångerrätt
Det är 14 dagars returrätt på varorna, räknat från den dag de mottages av köparen. Om du vill ångra ett köp, måste du dock returnera varan utan att bryta cellofanet som finns på våra Cd-skivor. När varan har mottagits i retur och godkänts, återbetalas inköpspriset till ditt konto inom några dagar. Kostnaderna för returen får du dock själv stå för. För praktiska detaljer - se punkten ''Reklamation och Retur''.
OBS! Ångerrätten gäller inte vid köp av Mp3-filer för nedladdning.
 
Reklamationsrätt
Vaekst beviljar 2 års reklamationsrätt i enlighet med konsumentköplagen, innefattande fabriks- och materialfel som konstaterats vid varans normala användningsområde. Reklamationsrätten innefattar inte fel, skador eller slitage som direkt eller indirekt har uppstått till följd av felaktig skötsel, dåligt underhåll eller våld. Reklamation vid fel och bortfall, som bör upptäckas vid sedvanlig undersökning av varan, ska meddelas till Vaekst inom rimlig tid. Varan kan därefter returneras för byte eller enligt överenskommelse ev. kreditering. I samband med reklamationer betalar Vaekst returneringskostnader (inom rimliga gränser.)
 
Reklamation och Retur
Vid fel, brister eller ev. uteblivna leveranser ombedes du vända dig till:
Jona Trading
Lovisas Gata 20
218 51 Klagshamn
 
Returnering av varor sker också via denna adress - märk väl att vi inte tar emot paket skickade efter tidsfristen på 14 dagar efter mottagen vara. Returnering kan också ske genom att låta varan gå i retur eller genom att leverera varan personligen till oss. Det är inget krav, men det underlättar för expedieringen, om tillfredsställande information medföljer paketet - exempelvis en kopia av orderbekräftelsen, registreringsnummer och kontonummer till det bankkonto dit återbetalningen ska sättas in, kopia av ev. tidigare korrespondens mm. Återbetalning i händelse av returnerade varor eller redan betalda varor som avbeställs innan avsändning, återbetalas hela eller en del av summan. Återbetalning sker normalt alltid via banköverföring, Vaekst behöver därför information om kontonummer till ditt bankkonto. Denna information är inte känslig att ge ut, och kan utan vidare ges via e-mail eller brev.
 
Ansvar gällande website och service
Vaekst kan inte garantera att hemsidan alltid är felfri och i drift.
Med vänliga hälsningar Carsten Sommerskov, Vaekst